Rurutia

网易音乐账号:丸子莉香

A Place Called You - Emma Stevens

A Place called you--Emma Stevens

  这是一首有魔法的民谣歌曲,甜而不腻的小清新。前奏有些像Ingrid Michaelson的Everybody,口哨很带感。轻快活泼的旋律,跳动的节奏,干净的嗓音。在这么美的旋律中开启一天的好心情。

虽然节奏听起来很欢快,但是歌词真的够伤春悲秋几个世纪了。每次听它,都能感受到《美丽长夜》中,詹濛濛告诉Linda陶沙拒绝她真正的原因。

Emma Stevens是一名美国独立民谣创作歌手,12岁便开始写歌,写歌灵感和霉霉有些相似。她用单一的激流取得了主流的成功,第一个专辑像是被施了魔法。2013年10月ITunes,取得了超过15万次的下载量。

歌词:

Long ago and far away
很久以前
You took me to a place I can’t forget
你带我去一个地方我忘不了
If You’re my knight in shining armour
如果你是我的骑士
Guess you just don’t realise it yet
猜你意识不到它
Been cooped up in a tower
被关在一座塔
For hours and hours
几个小时
But the wrong guys all try to rescue me
但错误的人都试图救我
Why kiss another frog
为什么吻另一只青蛙
You’re the only one I want
你是我的唯一
It’s obvious, Why can’t you see?
很明显,你为什么不了解?
Wontcha Take me to the place we used to meet
带我去我们常见面的地方
It’s sunny and funny
天气晴朗而有趣
And quirky and oh oh oh
古怪的哦
A little piece of heaven
一个小小的天堂
And I so wanna go
我很想去
I know my happy ending
我知道我的幸福结局
But you don’t have a clue
但你不知道
Cos where I wanna be is a place
因为我想去的地方是一个地方
A place called you
一个叫你
Long ago and far away
很久以前
In a land of make believe
在土地使相信
I saw a perfect happy ending
我看到了一个完美的结局
So come on back and set me free
所以回来让我自由
I been cooped up in a tower
我被关在一座塔
For hours and hours
几个小时
The wrong guys all try to rescue me
错误的人都试着救我
Why kiss another frog
为什么吻另一只青蛙
You’re the only one I want
你是我的唯一
It‘s obvious, Why can’t you see?
很明显,你为什么不了解?
Wontcha take me to the place I long to be
wontcha带我去的地方我渴望
It’s sunny and funny
天气晴朗而有趣
And quirky and oh oh oh
古怪的哦
A little piece of heaven
一个小小的天堂
And I so wanna go
我很想去
I know my happy ending
我知道我的幸福结局
But you don’t have a clue
但你不知道
Cos where I wanna be is a place
因为我想去的地方是一个地方
A place called you
一个叫你
Take me to the place where the stars come out
带我去星星来的地方了
Just me and you it’s what it’s all about
只有我和你是怎么回事
Take me to a place where I wanna go
带我去一个地方我想去的地方
And let me know let your feelings show
让我知道,让你的感情
It’s sunny and funny
天气晴朗而有趣
And quirky and oh oh oh
古怪的哦
A little piece of heaven
一个小小的天堂
And I so wanna go
我很想去
I know my happy ending
我知道我的幸福结局
But you don’t have a clue
但你不知道
How much I long to see your face
我多么渴望见到你的脸
Cos No one ever can replace
因为从来没有人可以取代
A place called you
一个叫做你

评论(2)
热度(575)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© Rurutia | Powered by LOFTER